Imprimeix en PDF

dimecres, 23 de maig del 2012

DESITJOS AMAGATS A L'ARENA BRUTA

Una imatge surrealista mereix un relat diferent.

Vladimir Kush, Forgotten sunglasses, 2008

 Desitjos amagats a l’arena bruta
Estirat a l’arena veig com marxes. Camines per la sorra en un núvol de pols etèria, com si una boira menuda et fes companyia i t’amanyagués en les teves passes. De reüll t’he vist marxar, però sé que demà tornaràs, i serà en aquesta triomfant actitud, que et podré tornar les ulleres, i sentiràs agraïment per haver salvat els teus ulls.
Els núvols no hi seran, demà. Dracs mil·lenaris els empaitaran a terres llunyanes, i així podrem gaudir d’un matí radiant, amagats darrere dels nostres vidres de color fosc, senyorejant muntanyes altives que aturen l’aire que avui bufa de ponent...

—Vlad!
—Ostres, quin ensurt!
—Deixa de mirar aquell que marxa de la platja i passa’m la tovallola, que refresca i fora de l’aigua fa fred.
—Té Sumpta, i no facis més aquests crits, que un dia em faràs venir un esglai.
—Cada dia més delicat el noi... i no era un tió allò que marxa?
—Crec que sí...
—Mira que si ara em surts marieta!?

La lluna mostra el seu esguard retallat, com la menuda ungla d’un dit estel·lar. I en el seu pas allunya la possibilitat del retorn, de la recuperació de les ulleres, que ara em miren amb els seus ulls escrutadors sobre les muntanyes negres d’un horitzó quan comença a fer-se fosc.  Que els dracs dels núvols et guiïn les passes, i et retornin a la platja que hem compartit.

—Marxem Vlad, que em sembla que aquells núvols porten aigua.

El mar és més humit que tots els núvols d’aquest horitzó prenyat de colors contradictoris, surrealistes...

—Au!! Afanyat, que encara hauré de recollir tot jo, com sempre, està clar... quin home! I a aquesta platja solitària i abandonada jo demà no hi torno, entesos?
—Mira, unes ulleres, deuen ser d’aquella persona que marxava.
—Ni les toquis, ves a saber què hi tenia a la vista aquell mussol.



Ferran d'Armengol
Terrassa, Maig 2012

10 comentaris:

  1. Un relat surrealista en el que una parella viu la cotidianeïtat de llur vida, la dona que pensa que ho fa tot i el marit que com un mussol vol agafar les ulleres sent recriminat per la dona.
    Saps que ací a València tenir una inflamació a la parpella es diu tenir un mussol? Casualitats de la vida o potser allà també l'anomeneu així?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, un mussol també es diu per aquí pel nord. Mira, m'ha fet gràcia el joc de paraules, quan un fa el mussol, també vol dir que bada i està fent l'estaquirot.

      Elimina
  2. Molt bo, un relat que combina imaginació i present.

    ResponElimina
  3. Hola Ferran! M'encanta l'ambientació del relat, és acurada i detallada.
    M'ha agradat moltíssim aquesta visió del quadre de Kush!

    Petonassos a cabassos!

    mariona

    ResponElimina
  4. Bon relat i molt visual mentre llegeixes el veus perfectament!

    ResponElimina
  5. De nou ens trobem, Ferran! He trobat curiós aquests dos registres tan diferenciats amb els que has anat formant la història... ara un, ara l'altre..., poètica i realitat; i, entremig, la referència a uns éssers que a mi tan m'agraden: els dracs. Em quedo amb un frase preciosa que has escrit: "Que els dracs dels núvol et guiïn les passes..."
    M.Pilar Martínez Herrero

    ResponElimina
  6. Vist des de dues realitats diferents.
    Molt bon relat, si senyor!

    ResponElimina
  7. De nou ens trobem, Ferran! He trobat curiós aquests dos registres tan diferenciats amb els que has anat formant la història... ara un, ara l'altre..., poètica i realitat; i, entremig, la referència a uns éssers que a mi tan m'agraden: els dracs. Em quedo amb un frase preciosa que has escrit: "Que els dracs dels núvol et guiïn les passes..."
    M.Pilar Martínez Herrero

    ResponElimina
  8. Montse, és més introspecció la part del Vlad, ell està creant en el seu imaginari, abans de pintar ja imagina, estirat a la platja, és qui surt dins de les ulleres, imaginant la pintura.

    Gràcies gitana per les teves paraules, tu sí que vals un potosí amb els teus poemes i pensaments.

    I gràcies també Elfreelang, venint d'un narrador com tu, és tot un orgull.

    Sa lluna, venint de tan poètic indret, t'agraeixo sols ja que em llegeixis.

    Maria Pilar! ens anem perseguint, i ja veus, fins faig referències a éssers que a tu t'agraden tant, gràcies per les teves paraules.

    ResponElimina
  9. M'agrada la contundència de les interrupcions prosaiques de la Sumpta al pensament poètic d'en Vlad.

    ResponElimina

Et volíem comentar que...